reklama

podvečerné objasnenie slovenskej politickej scény

Sedeli v záhrade na hojdačke a jedli sme kešu.Podvečerné slniečko bolo teplo oranžové a predlžovalo tiene našich hompláľajúcich sa nôh. vyhadzovala som kešu oriešky do vzduchu a chytala ich do zubov.ideállny moment na nenútenú politickú diskusiu o malej milej krajinke.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

-zlato na slovensku su volby.

-hej?

-hej. v sobotu. škoda že nemôžem isť voliť.

-by si išla?

-hej.

-a koho?máte tam dobrých kandidátov?

-no su tam štyria takí vážni. tento prezident čo je tam akože teraz, potom také dve ženy a jeden katolik čo môj ocko chce voliť...

-hej? tak má asi dobre zdrásanú minulosť, že?

-..no má, akože zlý nieje ale na mna je strašne konzervativny a ide proti všetkemu lebo má trikrát viac morálnych zásad ako my dvaja dokopy. a ešte tam su nejakí zasušení komunisti, čo ma strašne vytáčajú tak sa ma na nich ani nepytaj.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

-a kto ma najvačšiu šancu?

-no tento prezident čo je tam teraz.

-sa tak osvedčil?

-no podla mna je to strašne hovado.

-prečo?

-robil strašny bordel ešte s jednym Mečiarom pár rokov dozadu. kradli, unášali , vydierali. no chaoz po krajine. a nevie sa vyjadrovať- by si sa nasmial keby si mu rozumel. a ku všetkému má len taé trápne suché komentáre čo nič vlastne neriešia.

-a to druhí nevedia?

-no vedia.ale asi sa im to páči.on tento prezident furt podporuje folklor a aj hrá a nejakú tradičnú trúbu. a ešte sa preteká na autíčkach.

-akých?

-ako kolotočových. také dačo.

-tak načo ho zvolili ked je zlý?

-lebo ten druhí kandidát bol ešte horší. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 -a kto to bol?

-no ten Mečiar čo s nim bol predtým kámoš.

-aha...a ten mečiar to kto bol?

-no ten vymyslel slovensku ustavu a rozdelil republiku. býčia hlava po revolucii.

 - aspoň je dobrá tá ústava?

 -ále dá sa v nej stratit ale je celkom akceptovana. u nás sa to nejako extra nečíta.

 -ani u nás... myslíš že bude zase zvolený ten istý?

-neviem. normálne by som povedala že nie, ale tam je dost bláznov čo majú voličské preukazy.

-koľko?

-asi polovica.

-to ich máte dost.a tento prezident je aký? ľavý či pravý?

-.. ja neviem presne. on bol aj riadne ľavý a potom bol pravý a teraz je hrozný kámoš s naším premierom a ten je taký ľavý až je z toho kľavý tak ono sa to nedá tak presne povedať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

-takže nevyhranená osobnosť.

 -povedzme že je dosť prisôsobivý.

-zdá sa. a aspoň ten premier za voľačo stojí?

-no.. tiež za nič.ja ho dosť nemusím.

-prečo?

-on hrozne trepe. a má krivé dementné čelo a je strašne nervózny. mi tak príde že sa cíti nedocenený alebo čo tak dosť vrieska a často.

-...no to všetci čo sú ľaví.a vaši idú koho voliť?

-no včera ocko po trojhodinovom plamennom prednese do telefonu chce volit v prvom kole toho katolíka zo zásady ale vie že sa do druhého nedostane tak tam bude voliť takú pani ktorá je po tom terajšom prezidentovi druha najsilnejšia.

-a tá sa tam dostane ak všetci to všetci takto spravia?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

-ja neviem

-...tvoj otec robí všetko tak komplikovane.

-zásady. chápeš.

-keby sme my dvaja mali nejaké zásady a pravidlá, ktovie kde by sme už boli.

-a ten starý prezident má nejaké zásady?

-vyzerá že žiadne.

-a je aspoň katolík? to je na slovensku dosť dobé eso, nie?

-no teraz má reči ako reinkarnovaný františkán ale za červenokožcov bol drsný antikrist.

-radšej povedz aniklerikán.

-dobre.

-takže on bol akčný aj pred tou revolúciou?to koľko má rokov?

-zlato on je taký starý že bol akčný snáď aj za Rakúsko Uhorska.

-no tak ak ho budú voliť len jeho vrstovníci tak je to v suchu, ale takto sa vám tam bude len tá starina presúšať a rotovnať po ministerstvách. a pomaly vymierať

-no oni sú tam zase nie až takí prerastení.Chyba je v tom že sú dosť divní a dosť klamú.

...povedal by som že vám na slovensku chýbajú nejakí mladí, čo tam dačo poriešia.

-hej ale tam je málo mladých. všetci sú v zahraničí, tak nemôžu ísť voliť. a všetkým je to dosť jedno.

-tak si choď pozrieť nejakú letenku a zamávaš politickou scénou.

-...možno by som mala..ale v sobotu je trh a sľúbili sme si že si spravíme ten mangový dezert, pamätáš?

-pamätám. ja mám pooobede predstavenie tak by som ta ani nemohol ísť odprevadiť.

-no vidíš.nech sa o to postarajú tí ktorí tam bývajú.

-boh im žehnaj.

-ktorý boh?

-najlepšie všetci. 

-raz by si mi mala porozpravávať celú slovenskú históriu, ono to vyzerá dosť zaujímavo.

-ver tomu. je to lepšie ako Tisíc a jedna noc či Ezopove bájky. neuveriteľné príbehy plné neočakávaných momentov , srdce drásajúcich chvíľ, plánovaných zvratov, osobných tragédií a to všetko v menej ako polstoročnej histórii smerom ku komplikovanému pôrodu slovenskej demokracie. poviem ti to dnes večer keď sa vrátim.

-takže Cisársky prierez slovenskými dejinami?

-jo.

Julia Kikinderova

Julia Kikinderova

Bloger 
  • Počet článkov:  39
  •  | 
  • Páči sa:  0x

zijem v balansujúcej harmónii vlastných príbehov a fantázie a kvalitne tym korenim zivot sebe a mojmu okoliu. Zoznam autorových rubrík:  Nezaradenáscrabble mojich vzťahovMoje Retardované Návraty -serivládny mančaftmonštrá okoložijúcekeď ma niekto strašne rozčúlisluchovomalebné dejiny z dedindivočina

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu